söndag 28 mars 2010

Kläder

Som tjej är kläder alltid ett hett ämne.Oftast ett problem om vad man ska sätta på sig. Som psoriatiker finns det även ett annat problem. Man förstör sina kläder..... Psoriatiker (som har en aktiv sjukdom vill säga) borde få ett klädbidrag varje månad. Jag vet inte hur många tröjor, byxor och pyjamaser förutom lakan som jag har förstört i form av att jag blodar ner dem. Och om man inte blodar ner dem så blir de feta av alla hudkrämer man lägger på. Vita tröjor vill jag gärna använda så här till våren och sommaren men det går inte. Minsta lilla och jag råkar riva sönder mig så är den tröjan ett faktum för papperskorgen. Jag har till och med lyckats klia bort färgen på ett par mörka jenas. Snyggt, nja tveksamt.
Det slutar med att jag klär mig mörkt, svart oftast. Men jag vill inte jämnt gå klädd som om jag vore på väg till en begravning. Jag har därför börjat att lägga lager på lager. En mörk tröja underst och sedan ljusare ovanpå. Visst fungerar det men jag vill nog inte gå klädd så i sommar. Anar att det kan bli varmt. Som tur är bär det av till Marocko i sommar. Då blir det till att pressa i solen. Där har psoriatiker ett ytterligare ett problem. Vi behöver sola för att lindra/läka sjukdomen men man ska undvika att sola för risken för hudcancer. Hmmm. Jag får sola med högre solskydd i år tror jag. Och se till att inte bränna sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar