måndag 5 april 2010

Underbart besök

Igår kväll kom min lillasyster med sina barn på ett härligt oväntat besök. Mina syskonbarn kommer och liver upp hela huset genom att få mina egna barn att fnittra värre än värst. Min son är äldst på sina snart 11 år. Hans pojkkusin ser upp till sin äldre kopia av fotbollsspelare så det är helt underbart att se. Min lilla tjej på 7 år bara älskar att få besök av sin snart 9 åriga tjejkusin så de kan fnittra och bara vara tjejiga så uti fingerspetsarna som de bara kan vara.

Idag ska vi lekslottet. Snön har kommit till Stockholm igen och det går inte att släppa ut barnen i snön utan att vi vuxna kommer att avlida av att de kommer in med blöta kläder. Och att ha fyra barn inomhus är inte ens att tänka på. Bäst att ta dem till ett ställe där de kan springa av sig och som passar de alla fyra utan att vi går i ekonomisk konkurs. Första utmaningen blir dock att få i dem mat så att de har energi att springa. Är inte lika lätt när de är alla fyra. Men vad gör det. Vi mår bra av att vara tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar