onsdag 7 april 2010

Påsklov

Idag tog jag mig faktiskt upp med tuppen. Tänkte vara tidigt på jobet för ikväll ska vi åka på en Cinderella kryssning. Det ska bli helt underbart. Då måste jag ju åka från jobbet tidigt men den uppoffringen är ganska lätt. Barnen är med på kryssningen och de ser verkligen fram emot den. Jag tror de gillar att sova i hytten bäst. Jag ser verkligen fram emot Tony Irvings dansskola som ska vara på onsdagar. Lite ledvärk får inte stå i vägen för detta! Jag får väl bara medicinera lite mer så att jag orkar. Inte mer med det.



Vi har hunnit med en sväng till pappa i Umeå också. Barnen var helt underbara på resan. Vi åkte på skärtordagen, tre timmar med tåg och fyra timmar med buss. Tack och lov för den bärbara datorn. Hos pappa var vi två hela dagar och två halva. Så vi gick till Leos lekland på långfredagen så barnen fick springa av sig efter att ha suttit still typ i 9 timmar dagen innan. På påskafton tog vi en fika på Nisses conditori i Holmsund där pappas fru jobbar och bredvid finns ett tropicarium som vi var till. Klappade lite orm. På vägen till och från Umeå så mellanlandade vi i Sundsvall. Min underbara faster stog beredd och serverade oss fika på ditvägen och Mc Donalds på hemvägen. Hon kan inte bli mer fantastisk!

Min faster vill följa med till Marocko nästa år... Jippie! Hon har pratat om det tidigare så det ska bli kul att få med en släktmedlem och visa upp mina barns andra hemland. Ingen annan har pratat om det så de verkar inte intresserade, tyvärr. Jag hade tyckt det skulle vara jätteroligt men ingen annan ser väl tjusningen i att kunna få bo gratis, ingen har gjort det än trots att jag har sagt till några gånger. Det är väl hotell och pool som hägrar eller rädslan för min svärmor och språket. Lite synd för det är ju en billig utomlandsresa när man får allt utöver flygbiljetten gratis. Men det kanske kommer en dag, man vet aldrig. Men vi har hittills varít gifta i 13 år och ingen har varit där. Men nästa år åker vi med min faster. Det ska bli så kul. Planerar redan nu vad vi ska titta på och åka till......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar