lördag 10 april 2010

Lördag

Tillbaka från kryssningen. Barnen tyckte det var så roligt. Jag med för den delen. Vi fick mysiga 24 timmar med varandra, god mat och musik. Jag fick inse att dans är just nu ett överstökat kapitel för mig. Jag klarade att vifta runt dottern men inget mer. Tråkigt, för dans har ju varit en del av mitt liv. Fick köra upp maken och barnen på Tony Irvings danstävlingar istället. Hade kunnat ge ganska mycket för att få gå upp själv.

Konstigt nog får man som en baksmälla fast jag inte dricker en droppe starkt. Jag klarar nog inte långa kvällar längre. Men det var helt underbart. Barnen ville gärna göra om resan snart igen. Insåg när vi kom hem att det faktiskt har gått tre år sedan sist. Så lång tid ska det väl inte gå till nästa gång.

Men idag är det tillbaka till verkligenheten. Det finns så många måsten på helgen och så få lediga dagar. Det ska städas (maken snörvlade ganska bra i morse, dammallergi), tvättas (umeåresa +kryssning =stooor hög) och handlas (eko i kylskåpet och frysen). Men man ska hinna slappa och ta det lugnt också. Jag skulle också behöva åka i väg och fixa en ny tvättmaskin, laga tv:n och bädda rent. De lediga dagarna räcker inte till helt klart. Hade ju fått mer hjälp av maken om han hade haft en körkort. Det hade ju underlättat men som det ser ut nu så ligger det mesta på mig. Att han arbetar dubbelpass 8-21 gör ju inte saken heller något bättre. Men bara han mår bra av det så. Han gör ganska mycket hemma och allt för att underlätta för mig. Men nu gäller det att skapa en prioriteringsordning. Tvätta kommer helt klart först. Städa kan jag göra imorgon, om jag nu inte hittar på en ursäkt som vanligt. Handla måste jag göra idag. Och det som jag jämt glömmer, boka tid för däckbyte. Eländiga bil som tar så mycket tid. Men den är ju bra att ha. Nu är det bara att sätta igång. Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar