lördag 17 april 2010

Helg

Åter helg och jag sitter och väntar på att kroppen ska vakna för att påbörja städningen. Maken börjar nysa så det är dags att damma. Inga tvättider fanns så då blev det ett mindre måste denna helg. Men städa måste göras för min faster kommer på besök nästa helg så lite fint vill jag ha. Den helgen kommer det dessutom inte finnas energi att städa. Och helgen efter ska jag åka till lillasyster som fyller år. Då går hela den helgen. Jag avskyr det här att jag måste prioritera, att jag bara orkar göra en sak. Städar jag så orkar jag inte åka och handla. Har jag besök orkar jag inte nåt mer än att vara värdinna. Ska jag åka på en utflykt med barnen så orkar jag inte städa. Jag vill kunna göra allt. Då skulle jag också kunna göra lite på eftermiddagarna. Äh, det är bara att acceptera livet som det är. Så vad blir det då den är helgen? 1. Städa 2. Gå igenom posten för veckan 3. Åka och handla och samtidigt kolla tvättmaskiner.
Det får räcka. Sedan får jag väl inte fundera på det som inte blev gjort helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar