lördag 1 maj 2010

1 maj

I dag är det min systers födelsedag. Vi tog bilen och åkte via min mamma till systeryster och mina härliga syskonbarn. Hos mamma fick jag möjlighet att bli klippt av min underbara frisör som numera bara gästspelar i Nyköping. Fick äntligen håret som jag vill ha det. Igår var det valborg och vi tog barnen och tittade på en eld och lite fyrverkerier. Vi vuxna hade nog hellre varit hemma men men. Vad gör man inte för barnens skull. Idag kommer svärföräldrar till syrran och det blir livat........
Syrran och hennes kille håller på att städa som bäst medan jag sätter mig behagligt framför datorn. Eller städa och städa. Syrrans kille hamnade på något konstigt sätt framför tv:n och syrran i duschen.
Vi blir kvar en dag till innan det är dags att köra hem imorgon. På måndag kommer jag väl vara "döende" som vanligt efter en helg med aktiviteter men vissa lägen så får man strunta i det.

Hemma blev maken kvar i lugn och ro utan fru och barn, men med städning som uppdrag. Tack och lov att jag med hjälp av en kompis har fixat tvättmaskinen. Så det kommer bli mitt uppdrag till veckan. Jag är just nu nog mer kär i min nya tvättmaskin än i maken. Skämt å sido. En liten maskin kan helt klart inte slå min underbara man. Men det är helt fantastisk - tvättmaskinen alltså. Den är så tyst och fin. Nu kan jag äntligen slippa tvättstugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar