lördag 29 maj 2010

Gamla vänner

Senaste tiden har mina gamla vänner poppat upp som svamp i skogen. Idag var jag och hälsade på en god vän (och tidigare sambo för hur många år sedan som helst). Han gifte sig för en vecka sedan och han har en helt underbar fru. De har två söta barn som bara var så gulliga. Kommer fortfarande ihåg när han berättade att han träffat sin fru för 9 år sedan. Själv var jag redan gift sedan 3 år tillbaka. Han sken upp som en sol och då visste jag att han hade träffat den rätta! Och nu äntligen har de gift sig.

Imorgon ska jag träffa en annan gammal god vän. En person som jag träffade på en av mina rehabiliteringar för 14 år sedan. Vi var de enda unga på den resan så det blev naturligt att vi blev goda vänner. Efter att jag har fått barn har det inte varit lika lätt att hålla kontakten men nu ska vi iväg och fika och prata gamla minnen. Åh vad jag tycker om minnen. Det visar ju livets gång och vad man har gjort. Bra att ta fram när man inte mår så bra och härliga att le åt när man mår toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar