lördag 5 juni 2010

Äntligen helg

Det verkar gå troll i mina helger. Helger som jag ser såå fram emot att få vara ledig och slappa. Men icke. Alltid är det något som måste göras. Idag var det match halv tio på morgonen. Därefter till IKEA och vaccinera sonen igen. Men nu är vaccineringen klar i alla fall för detta år. Handdukar och ljus inhandlades till släkten i Marocko och äntligen fick jag till att köpa mig en brandsläckare också.

Hem till att försöka fixa sonens cykel. Där gick jag bet totalt. Hjulet satt fast så till och med skruvmejseln gick sönder. Han har också mot min önskan vuxit ur sin cykel. Tack och lov får han låna en kompis cykel på måndag när han ska i väg på cykelutflykt med sin lärare. Men dottern vill också cykla. Jag har sagt till barnen att i år har vi inte råd att köpa nya cyklar eftersom resan till Marocko drar en del pengar. Tanken var att barnen kunde dela på sonens cykel som i storlek passar dottern och sonen kan med lite gnäll fortfarande cykla på den. Men så kör dottern över glas och här sitter jag nu med en cykel som inte låter sig lagas. Och jag skulle gärna lämna över lagandet till min man om inte han vore mer estitisk än teknisk. Summa summarum blir det nog till att köpa nya cyklar till dem båda ändå. Suck. Varför har pengar vingar?

Tro ni jag får vila imorgon då? Ha, hem till en kompis på förmiddagen vars barn fyllt år och en match till på eftermiddagen och maken jobbar hela helgen så ingen hjälp har jag där heller. Men han ska nog få ta tag i förrådet på måndag och så får han strunta i att städa hemmet denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar