söndag 20 juni 2010

Mitt handikappade liv är förlängt

Med det menar jag förstås alla tillstånd jag har. Fick parkeringstillståndet förlängt i 3 år och i förrgår kom färdtjänstkortet förlängt i 6 år. Inte illa. Tack och lov är jag ändå på bättringsvägen. Efter cortisonkuren så kan jag numera gå på morgonen utan att riva väggar och möbler. Det känns riktigt skönt. Framförallt när vår resa till Marocko närmar sig med stormsteg.

Jag var lite orolig ett tag att lägenheten skulle behöva stå tom men nu ska några vänner passa på och bo i den. Vi har också fått erbjudande om ett byte av lägenhet. Jag hoppas att jag hinner få se den andra innan vi åker. Så det kan bli så att till hösten flyttar vi till en fyra till barnens stora förtjusning. Det händer mycket nu känner jag. Allt på en och samma gång. Rehabilitering, semester, byte av lägenhet. På jobbet händer det minst lika mycket med chefer som börjar och slutar. Det gäller att hänga med i svängarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar