onsdag 9 juni 2010

Vintersol!

Jag fick brevet idag! Jag är beviljad rehabilitering utomland på Vintersol i Teneriffa i 28 dagar. Det kan inte bli bättre. Jag planerar att åka i september, oktober. Helst vill jag vara hemma när sonen fyller år i slutet på september men går inte det så får jag fira honom när jag kommer hem. Jag ringde maken och skrek av lycka så jag höll på att skrämma ihjäl dottern. Han var inte lika positiv till det hela. Han tänkte mest på sig själv att hur ska han klara barnen själv i en hel månad och tänk om de blir sjuka. Och han jobbar ju kvällar också. Kände mest men hallå! Vi har vänner och mormor. Sånt löser sig. Blir barnen sjuka så ger man dem medicin eller så tar man dem till sjukhuset. Mormor är desutom en bra rådgivare. Förra sommaren var jag själv en månad med barnen. Det är bara att gilla läget om man vill ha en frisk fru.
Så jag ser fram emot resan. Dottern sa att hon kommer att sakna mig. Det kommer jag också men det är också en kort tid i livet man får ta och jag kommer hem piggare och friskare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar