lördag 26 juni 2010

Resfeber

Resan till Marocko börjar närma sig med stormsteg. Jag har nog inhandlat det mesta jag ska ha med mig, allt i form av fläktar, mediciner och tidningar. Jag har ytterligare en vardag till på mig som tur är. Det ska tvättas och packas. Jag som har så svårt att packa kläder i förväg. Jag anser att tre dagar i förväg är mycket. Jag brukar packa typ några timmar innan. Nu har jag ändå börjat att ta fram kläder så jag avanserar.
Maken tvättar dock inte i samma takt som torkskåpet så jag får allt som oftats torka om kläderna och jag får dem i en skrynklig hög i soffan. Dottern bidrar i det bästa med att byta kläder tre gånger om dagen.
Sonen varken byter eller smutsar ner sina kläder så ofta så nu har jag kommit på att jag inte ens vet om han har tillräckligt med shorts. Foppatofflor kom han på att han hade vuxit ur så det blev till att köpa nya. Dottern ärver kläder efter sin kusin så hon har alltid nya kläder i rätt storlek.

På måndag blir det till att göra alla sista minuten saker. Plus att jag tänkte slappa med barnen och ta dem till stranden för att bara njuta. Inga måsten. Jag kommer nog vara uppe hela natten ändå som vanligt. Maken ska få städa och feja medan barnen och jag är ute så att det är fint när mina vänner ska bo i lägenheten under den tid vi är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar