onsdag 9 juni 2010

Skolavslutning

Idag var det skolavslutning. Det är lika härligt varje år. Dottern uppträdde med sin klass i att sjunga. Sonens klass skickade upp några tjejer på scenen för att dansa. Lite presenter till fröknar och magistrar. I år fick de lite choklad, kex och ost. Grabben har haft en extra fröken några månader. Hon fick en liten extra orkidée. Solen skiner som den ska och vi har tryckt i oss jordgubbstårta. Som överraskning ska jag åka iväg och köpa cyklar till barnen. I eftermiddag behöver jag nog sätta mig och jobba lite. Fick lov av chefen att jobba hemme och i och för sig är det min sjukledig dag idag men då jag vabbade igår på grund av dotterns tandläkartid så får jag nog prestera några timmar. Jag får inte ihop det annars. Tyvärr. Egentligen ska det inte vara mitt problem men det blir det. Jag ska ta det lugnt i alla fall. Jag var så lycklig i morse för jag kunde städa undan på diskbänken och det innan jag tagit alla mina piller. Jag är på väg tillbaka till livet! Nackdelen är att det märker min man också och då släpper han mer på hushållssysslorna. Om han kunde sluta att vara så envis så jag kan få köpa städning varannan vecka. Men han kommer nog få pikar till den dag han ger med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar