söndag 16 maj 2010

Fotboll

I morse var det bara att sätta klockan på 6. En söndagsmorgon! Fy vad hemskt det var. Jag känner mig smått förstörd. Men vad gör man inte för barnen. Grabben hade en fotbollsmatch och det var samling halv nio. Han blev kallad till en extra match utöver hans spelschema så det var roligt för honom. Men han verkar också vara seg på morgonen för han spelade inte alls som han har gjort den sista tiden. Men han var inte ensam om att verka seg. Och i laget de mötte fanns en kille som var över 1.60 lång. Våra grabbar är ca 1.40. Lillasyster påpekade att det fanns en stor människa på planen. Hon funderade om det var en pappa. Sedan när hon fick veta att han tillhörde det andra laget så tyckte hon det var orättvist. Jag frågade om det skulle vara orättvist om han tillhörde vårt lag. NEJ, det tyckte hon absolut inte. Gumman, håller stenhårt på storebror.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har också PsoA. Får inflammation i muskel och senfästen plus otroligt svullna leder. Vad får du för mediciner? Vad har du provat? Hur har dessa påverkat dig?

    MVH Maria

    SvaraRadera
  2. Jag äter methotrexate samt tar en spruta enbrel en gång i veckan. Ja, sedan tar jag ju dagligen antiinflammatiorisk med alvedon. Jag tål inte salazopyrin. Jag får inga flerbiverkningar än att magen pajar med jämna mellanrum. Men de mediciner jag tar måste jag ha annars levde jag nog mitt liv i rullstol. Jag klarar mig inte utan dem
    Kram Linda

    SvaraRadera