lördag 8 maj 2010

Lördag

Det är maj och solen har skinit hela veckan. Det är klart att det är mulet idag. Imorgon ska sonen ha en fotbollsmatch på morgonen så det var skönt att få sova ut idag. Får ju inte göra det imorgon. Och jag som verkligen behöver mina sovmorgnar. Jag har blivit så trött sista tiden.

Idag går tankarna att jag borde hitta på något att göra med barnen. Allt som har med att gå är helt uteslutet. Fruktansvärt irriterande att jag inte kan röra mig längre som jag vill. Före höftopertionen var det ju bra. Inte för jag kunde göra hur mycket som helst då heller men jag hade mindre begränsningar än vad jag har idag.

Som det ser ut nu ligger valen mellan att barnen får leka fritt och jag tar ett horisontalläge i sängen eller åker antingen till simhallen eller till en lekfabrik med barnen.
Frågan är vad jag orkar och vad de vill. Lekfabrikerna är ganska dyra i jämförele med simhallen. Dottern har en kompis så jag misstänker att hon ska med också i så fall.

Det vore skönt att göra något tillsammans så barnen känner att jag är delaktig i dem även när kroppen inte mår bra. De oroar sig nog för det tillräckligt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar