lördag 15 maj 2010

Livet leker

I morse vaknade jag och mådde bra! Äntligen en helg med välmående. Kan bero på att det var en helgdag i torsdags och jag fick en välförtjänt vila. Låg hela dagen i sängen. Resten av veckan har vi fått aktivera oss ordentligt. Dottern har börjat sin simskola vilket hon bara älskar. I onsdags följde maken med så vi var hela familjen i simhallen. I tisdags var det fotbollsträning med sonen. Tack och lov har barnen sina träningar varannan dag.

I dag strålar solen till skillnad mot förra helgen som bara var mulen. Inte för jag kommer att komma ut i solen mer än på balkongen men det är härligt i alla fall. Jag börjar längta till semestern på allvar. Marocko - here we come!

Saknar familjen i Marocko otroligt. Brukar bli så nu när vi bara åker vartannat år. Tur att det är billigt att åka taxi där så jag kan ta mig till olika platser. Nu ska jag bara planera ihop vad jag ska handla. För en gångs skull har jag redan gjort en lång lista. Jag brukar typ packa och handla dagen innan. Misstänker trots min fina lista att det inte kommer vara någon skillnad i år.

Just nu njuter jag av att lyckan ler mot mig. Jag har ingen kropp som fungerar men vad gör det. Jag har en man som älskar mig och två friska härliga barn. Just här och nu känner jag hur glad jag är för denna stund. Jag njuter så länge det varar. Jag lever här och nu och inget annat är viktigt. Jag lever och mår bra i hjärta och själ. Jag har en familj som tar hand om mig och vi är viktiga för varandra.

1 kommentar:

  1. Skönt att läsa att du har en bra helg!! Saknar er! Pussa barnen från mig.. Kram lillasyster...

    SvaraRadera