söndag 23 maj 2010

Snart ny vecka

Helgen har gått över förväntan. Trodde jag skulle må sämre. Och veckan gick bra, tack vare min man. Han tog en hel del av träningarna denna vecka utan att jag behövde skjutsa och hämta. Nackdelen av att bara en av oss har körkort...... än så länge. Det gjorde att jag fick energi sparat till helgen. Sonen hade match fredagkväll så det var direkt hem från jobbet och hämta bilen och köra direkt till matchen. Hem lagom till middagen som blev inköpt på subway. Fanns inte en chans att vi skulle orka ställa oss och laga mat. Lördagmorgon upp halv åtta för att göra oss i ordning till nästa match. Därefter hem och lämna maken sedan vidare till Ikea och vaccinera sonen mot TBE. Lunch på McD och hem lagom för att göra iordning matsäck till söndagen. Dottern sov över hos grannen men sonen hade istället två kompisar övernattandes hos oss. Grabbarna skulle nämligen upp i morse kl 7 (inklusive mig) för att åka till Huddinge olympiad som startade halv nio. Efter att de var tryggt lämnade så hann jag med mig själv en timme för att därefter ta dottern till Ikea och vaccinering. Därefter vidare för att köpa skor, helst till mig men dottern ville också ha. Ett "jobbigt"måste. Jag var tvungen att hitta några skor som jag ville ha eftersom jag ska till ortocenter imorgon där de ska bygga upp ena skon så fotleden avlastas. Nu har jag packat ner två par, ett par gamla och ett par nya. Men de kanske bara gör ett par. Jag vet inte.....
Veckan som kommer består av hembesök i jobbet vilket jag inte brukar göra längre, besöket hos ortocenter, läkarbesök på tisdag, kalas. Det känns som det bara fortsätter. Jag blir trött bara jag tänker på det. Jag kommer att få fokusera på att ta en sak i taget. Vila får jag med andra ord göra nästa helg Gissa om jag längtar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar