lördag 29 maj 2010

På bättringsvägen

I tisdags var jag hos husläkaren. En rikigt bra läkare som hade sett till att ha provresultat innan hon träffade mig. Proverna visade ganska tydligt att jag hade ett skov. Blodvärdet sjunker och sänkan stiger. Hon sjukskrev mig 25% i två veckor så jag hinner ta kontakt med reumatologläkaren. Som tur var hade jag en kallelse hemma till Huddinge reumatolog (jag är överförd, jippie!) samma dag. Så det var bara att ringa och boka om tiden så nu ska jag dit redan om två dagar.

Reumatologen på Danderyd hade sagt till mig att man inte behövde öka på några mediciner när jag frågade. Hade för mig att jag förut tagit 8 tabletter istället för 6 som jag tog nu och som receptet är utskrivet på. Undrar om det har missats i journalen? I alla fall så har jag nu ökat upp till 8 på eget och den gamla läkarens bevåg och tagit det i tre veckor. Och nu känner jag faktiskt skillnad. För jag kan ju inte må bättre bara av tanken att jag är sjukskriven. Hoppas nu jag får en riktigt bra läkare. Jag är riktigt nervös för det. Men vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar