måndag 22 mars 2010

Måndag

Idag känner jag mig väldigt duktig måste jag säga. Gårdagen gick åt mest att surfa och ligga i sängen. Jag kände mig inte helt ok så jag tog en ledig dag idag. Energibrist kan jag tänka. Orkar nog egentligen inte arbeta heltid men med någon dag ledig här och där så ska jag väl fixa det fram till sommaren tänkte jag.

Jag började med att ha ett kvartssamtal imorse klockan halv åtta på. Tjejen skulle ha varit med på det men med hennes morgonhumör så är det bara att låta henne ligga kvar i sängen. Hon har dessutom alltid sovmorgon på måndagar. När jag kom hem och hade kört iväg bägge barnen till skolan så började jag damma. Solen sken idag så det syntes verkligen vart mina städkunskaper har brustit. H är duktig på att städa men att damma glömmer han. Att han är dammallergiker gör ju inte saken bättre. Så jag for runt med en vipptrasa så att allt sken. Haha

Sedan bokade jag upp en tvättid. Sonen ska på fotbollsläger på lördag så det är bäst att man har tvättat upp hans kläder till dess. Mat hann jag också laga. Tyvärr är ju det mer ett måste när man har barn. Själv hade jag nog klarat mig med en smörgås och kaffe. Inte för man blir så mycket piggare på det men i alla fall. Nu blev det pasta med tonfiskssås. Jag har bara lite tvätt kvar för kvällen och sedan ska jag krypa ner i sängen och slappa. Imorgon är det arbete som gäller igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar