tisdag 9 mars 2010

Trollsidor

Någonstans i vår släkt har ett troll gift in sig. Och det är helt klart på mammas sida och eftersom jag inte tror att min morfar är ett troll så måste det ha hänt före honom. Det är inte för inte vi kallar vår mor för mamma Troll. Hon är vår gulligaste ängel men hon fick trollhåret. Egenskaperna går i rakt nedgående led. Våra trollsidor syns tydligast på morgonen. Tittade precis rakt i trollets ögon i morse. Det är en del trollhumör som finns där pyrande och poppar upp när som helst man minst vill det. Men trollsidan har i huvudsak satt sig i håret! Hur mycket medel man än sätter i så finns trollhåret där. Jag förstår inte. Min syster har bildat familj med de som har änglahår så hennes barnen har skonats från trollsidan. Mina barn har utländsk påbrå som genetiskt har hästtagel till hår och min son fick ärva väldigt mycket egenskaper från mig. Bland annat trollhåret! Hur man än beter sig så är det för mycket hår. Vi kanske ska vara glada så länge vi har detta hår men det måste ju skötas. Morr
Jag får väl gå i tron att trollhåret försvinner i takt med färgen så kanske när jag är vithårig så sköter det sig som ett normalt hår och inte står åt alla håll som inte ens vatten kan tygla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar