måndag 8 mars 2010

I sommar blir det Marockoresa

I natt sov jag riktigt bra. Vaknade bara när jag vände mig men det räknas inte. Annars kan jag vakna av kramp i den opererade höften och då kan vara lite besvärligare att somna om.
Men så vaknade jag till vid 4 och fick värsta ångesten. Vi ska till Marocko i sommar och varje gång får jag ångest över att förlora ett barn i drunkning. Knäppt jag vet eftersom det är några månader kvar och vi är inte ens där. Som tur är har jag inte den oron på plats men varje gång vi ska åka så drömmer jag om detta om och om igen. Vår strand ligger vid Atlanten och det är stora vågor och starka strömmar. Oron bottnar nog i att inte ha kontroll. De måste ju få bada och de åker iväg med sina släktingar. Men jag är lika orolig ändå varje gång vi ska åka. Så jag får nog stå ut med detta i år igen.

Vi funderar på att åka en helg till Marrakesh med barnen. Jag och H var där själva för ett par år sedan. Vi tyckte att det var för varmt för vår lilla tjej det året. Men i år tar vi med barnen så de får uppleva det som är så speciellt med Marrakesh. Vi ska ta in på samma hotell för de hade en pool som vi kan ligga vid hela dagarna. Innan solen har gått ner är det igen idé att ens tänka tanken på att gå ut. 40+ räcker och blir över där.

Jag längtar tills vi ska åka. Det är verkligen semester för mig. Jag får värme och sol så att jag blir friskare. Jag slipper allt som har med hushållsarbete att göra. Jag hjälper väl till ibland men som "utländsk" slipper jag undan som en marockan inte skulle göra. Jag ska köpa med mig en barnpool så jag kan lägga mig på taket som vanligt och sola, bada och läsa böcker. Det är 3 och en halv månad kvar men det går fort, jag vet. Måste snart börja planera för vilka inköp jag ska göra. Vi ska ju ha med presenter så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar