söndag 21 mars 2010

Söndag

Idag står det i väderrapporten att det ska komma "lätt snö". Är mycket tveksam till detta uttalande. Snön yr nämligen, så med mina ord är det snöstorm idag. Maken har åkt i väg med sonen för att köpa fotbollsskor. Grabben ska iväg på fotbollsläger nästa helg hur otroligt det än låter med tanke på vädret. Lilltösen ville inte med, men å andra sidan hade hon så bråttom så hon missade hälften av vad jag sa. Så för henne blir det korv till lunch medan brorsan får gå på Mc Donalds. Så går det när man inte lyssnar. Hon får med all säkerhet ett par regnbyxor i alla fall. Vi har sjöar av smältvatten här utanför oss. Inte ens brunnarna klarar av att ta hand om vattnet utan de får använda traktorer som skyfflar bort den blivande sjön.....

Själv tar jag en slappardag. Hela förra veckan bestod av att gäspa så jag behöver det. Jag skulle också behöva tre dagar helg för att jag ska hinna med allt som ska göras. Tvätta, betala räkningar, städa, handla, fixa tvättmaskinen, maila, lägga in foton, laga mat etc etc
Men allt sånt struntar jag i idag. Däremot har jag fastnat för att virka. För det kan jag göra sittandes. Min kropp brukar ta typ en halv dag för att vakna. Men frågan är hur länge det intresset för att virka sitter i! Känner jag mig själv så brukar inte mina intressen vara så länge. Jag har idag virkat en mössa till min man i marockanska färger. Så nu vill han ha en i helsvart. Ska nog fixa lite tunnare garn för jag tror på våren, hur omöjligt det än känns just nu. Sedan kanske jag kan virka lite mössor till min släkt i Marocko. Billiga och bra presenter vill jag mena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar