fredag 12 mars 2010

Besiktning

Nu är årets besiktning genomförd. Tyvärr inte den av bilen. Den besiktningen är kvar och ska genomföras på fredag. Det är så lägligt då att bilbältet går sönder. Nej, den besiktning som fick godkänt var den av mig själv. Läkarna gick dock inte med på mina förslag om att göra om mitt ben. Istället satte de ord på mina förslag och fick det att låta så hemsk. Till exempel att jag tyckte att de kunde göra något åt min fot, operera lite så den blir bra. Till svar får jag att viss kan de bryta sönder leden och att jag sedan får gå i gipssko i tre månader men att det kanske inte blir så mycket bättre. Nej tack, jag har inte lust att få min fot sönderbruten. Återbesök beställt om fyra år. Ska väl till nästa läkare om några veckor så egentligen är väl inte besiktningen fullkomlig och jag kanske inte riktigt får godkänt att den andra. Fast det spelar ju ingen roll. Jag lär ju inte få körförbud ändå hur illa jag än går, som tur är. Däremot så får jag se om min lilla gulliga bil får komma hem från besiktningen. Avgasröret hänger på en tråd, bilbältet på förarsidan har pajat (jag använder fästet på passagerarsidan så ni behöver inte vara oroliga att jag kör utan bälte), låset är trasigt och gud vet vad som inte fungerar som bara besiktningsnissarna ser. Min kära bil har nämligen aldrig gått igenom en besiktning utan att få göra om det så länge som jag har ägt den. Men bilen är å andra sidan 20 år! Och den är min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar