söndag 7 mars 2010

Middag

Tänk att barn måste äta varje dag. Idag fick de makaroner och korv igen! De kommer att få skörbjugg en vacker dag. Tursamt nog går de i en skola som vinner matpris efter matpris om bästa skolrestaurang. Skolrestaurangen har varit med i tv och i tidningar så där känner jag mig lugn. Det som irriterar mig är att jag inte har energi att ställa mig att laga en fullgod måltid. Klart alla känner så men jag tycker jag känner så alldeles för ofta. Orkar inte riktigt stå vid spisen. Vill väl heller inte riktigt erkänna att jag inte är som jag var. Dvs mina leder vill inte som jag vill.

Satte in en ny höftled i november. Det var ett byte då den "gamla" var 13 år och ett byte behövdes göras. Då jag jag knappt 20. Jag vill nog inte erkänna att jag är äldre och att det känns och märks. Kryckorna är mina vänner just nu. Men de är lika besvärliga som trevliga. Försök att bära tallrikar med två kryckor. Hahahahah. Dömt att misslyckas. Och ändå ger jag mig in på det.

Men så illa är det inte idag. Jag har dammat och bytt duk på matbordet. En orange och det blev riktigt fint ihop med blodapelsiner som dekoration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar