söndag 14 mars 2010

Restokig

Jag har blivit resgalen och jag behöver bli uppiggad. Jag har äntligen bokat en resa till pappa i Umeå. Jag höll däremot på att bli galen innan jag fick det klart. Först var tanken att barnen skulle få prova att flyga upp dit och få vara några dagar själva med morfar och jag och H skulle få lite egentid. Men den flygresan skulle gå på 5000kr ! Så det vara bara att glömma. Jag höll på att kolla lite alternativ och till slut blev det att jag och barnen åker dit tillsammans skärtorsdagen och kommer hem påskdagen. Det gick på 2200 kr för oss alla tre. Lite skillnad. H jobbar så han får stanna hemma i lugn och ro. Det kanske till och med blir städat när jag är borta. Och så får jag träffa pappa jag också, inte helt fel. Jag och H hade alltså tänkt att åka på kryssning för att få egentid. Men det såg sonen att jag höll på att titta på och då fick jag blicken från bambiögonen och orden "jag vill också"..... Det slutade med att jag bokade en dygnskryssning för oss alla fyra. Tur att man får barnbidrag snart ;)
Men det ska bli riktigt härligt. Jag ser fram emot våra resor. Idag skiner solen dessutom och vi ska iväg snart då sonen ska spela fotbollsmatch. Sedan att jag får jobba över en massa för att kunna vara ledig under alla resor, det får jag ta med en klackspark! Jag får ju ut så mycket mer av det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar