lördag 17 juli 2010

Lördag

I morse vaknade jag och var riktigt förkyld. Luftkonditioneringen från tåg och rum samt hettan i Marrakech har gjort sitt. Jag hade bestämt med en av mina svågrar, Mouhammed, att gå ut och äta frukost idag så det gjorde vi. Vi tog barnen med oss och tog en taxi in till stan där vi gick på ett café. För mindre än en hundring fick vi bakelser, croissanter, läsk och kaffe till oss fyra. Det är lite mysigt att sitta ute på morgonen och kvällen på ett café och bara njuta. Till lunch fick vi komage idag. Min älskade svägerska vet att jag inte är ett dugg förtjust i det så hon lagade kyckling och potatisgratäng till mig. Jag har smakat så jag vet att det hon gör är gott men jag kan inte förmå mig att äta mage. Till barnen sa vi inte vad det var utan bara nämnde det som kött. Båda barnen åt och tyckte det var gott. Min dotter tyckte att hennes faster gott kunde börja jobba som kock och jag kan inte annat än hålla med henne.

Vi har haft ovanligt svalt i Rabat i år. Det har varit så att jag har satt på en långärmad när vi har suttit ute på kvällen utan att för den delen svettas ihjäl. Men idag har värmen kommit. Så klart när jag är förkyld, bara för att göra det lite extra jobbigt. Ikväll blir det till att kurera mig med alla marockanska husmorstips som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar