lördag 24 juli 2010

Bilstöd

Fick mig en trevlig överraskning här i Marocko. När jag kollade min telefon så hade jag ett meddelande från en man som ville ha kontakt, en myndighetsman men jag hade ingen aning om vad. Misstänkte att det hade med det sökta bilstödet att göra, kanske koimpletterande uppgifter. Ringer upp killen som berättar att jag är beviljade bilstöd och frågade om jag visste det. Det hade jag så klart ingen aning om. Gissa om jag blev glad. Han ville träffa mig för att se vilka förändringar jag behöver i bilen. Nu kommer säkert mitt körkort färändras till att jag bara får köra automat, men vad spelar det för roll. Får jag köpa en hyfsat fräsch bil som är automat så får jag väl ta den till jobbet om jag ska på hembesök. Ingen av bilarna på jobbet har nämligen automatväxel. Nu avlider jag av nyfikenhet så klart av att få se hur mycket jag är beviljad. Jag ringde upp pappa på en gång och bokade in att han ska komma till Stockholm och hjälpa mig att köpa en bil. Ringde så klart mamma också och berättade att när jag väl har fått min nya bil så kommer hon få ha den gamla till dess att maken har tagit körkort. Han kommer att behöva en bil att köra som är manuell så att han inte glömmer. Men det lär nog ta minst 6 månader så hon får nog väl användning av bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar