måndag 12 juli 2010

Förberedelser

I morgon åker vi till Marrakech. Det är jag och maken, barnen, min svägerska Fatima och min svåger Omar. Så idag har vi tagit fram kläder, tittat på hotell och packat så mycket som möjligt. Badkläder och handduk så klart. Det är drygt 10 grader varmare i Marrakech än i Rabat. Därav att jag insisterat på att vi måste ha ett hotell med pool. Jag och Fatima var en snabb sväng till stan med dottern för att köpa en handväska. Jag hade bara datorväskan som handbagage och har inte tänkt på att jag behöver en mindre. Så nu har jag köpt en knallrosa handväska för 120 kr. Några solfjädrar har vi också inköpt. Det behövs. Idag har värmen slagit till här så jag kan bara ana hur varmt det kommer att vara i Marrakech. För idag har vi flutit bort. Svetten rinner på mig fortfarande fast klockan är snart midnatt.

Imorgon åker vi hemifrån vid 7-tiden på morgonen. Vi ska ta tåget som går 07.45 från Rabat. Vi kommer att vara framme vid 12-tiden i Marrakech. Tur att vi är flera vuxna som kan fördriva tiden för barnen. Väl framme tar vi en taxi direkt till hotellet och troligen hoppar i poolen. På kvällen ska vi ut på den välkända marknaden och äta mat. På tisdag ska vi försöka få oss en guide som kan visa oss runt. Förhoppningsvis kommer vi gå lite på marknaden och handla. Med min svägerska som följe så vore annat konstigt. Får se om min skogalna dotter får sig några nya skor. Sedan tar vi tåget hem igen onsdag morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar