lördag 12 februari 2011

Underbar vinterdag

I går föll snön som om den aldrig gjort annat. Kaos talades det om i Stockholm. Barnens skola stängde eftersom det inte kom tillräckligt med lärare. Busstrafiken ställdes in och flera kollegor fick stanna hemma. Men idag vaknade jag av en klar strålande vinterdag. Solen sken från en klarblå himmel och snön gnistrade. Snabbt bestämde jag mig för att vi skulle åka iväg till Visättra och åka skridskor. Barnen i alla fall. Jag vågar inte ställa mig på ett par skridskor även fast jag har varit duktig. Jag har för många proteser att vara rädd om och genom dem en alldeles för dålig balans. Först fick barnen åka en timme inomhus. Där är det bättre för mig för där jag kan sitta. Sedan åkte de en halvtimme utomhus. Planen utomhus är större och konstfrusen så man kan åka där allt för jämnan. Barnen tyckte det var jätteroligt. Väl hemma fick det bli uppvärmda matlådor med korv och makaroner.
Sådana här dagar märks det att min kropp inte klarar av mer än en viss mängd energiåtgång. För jag har inte orkat laga varken lunch eller middag idag. Kroppen blev helt slut av utevistelsen. Huvudet är inte ett dugg trött men kroppen har gjort sitt. Det blir uppvärmd risgrynsgröt till middag. Helt ok.
Jag har njutit av den här dagen och jag önskar det var fler lediga dagar på veckan så jag skulle kunna både göra saker med barnen och alla måsten som att städa, handla etc. Nu får tvätt ligga i veckor tills jag får energi att ta hand om det. Jag prioriterar barnen och att vara med dem. Det går alldeles för fort för dem att växa upp så det är lika bra det. Ingen har dött av att ha det stökigt, dammigt och kläder i en hög i stället för i garderoben :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar