lördag 19 februari 2011

Mirakelmedicinen Cortison

Nu har jag snart ätit cortison i en vecka. Eftersom jag har varit förkyld och hostat så har mina vanliga mediciner inte varit tillåtna, vilket som resultat blir att jag mår fysiskt sämre. Framförallt protesknät bråkar. Det är antagligen en massa inflammationer i mjukdelarna runt om så det känns verkligen som om det inte har spelat nån roll att de har satt in en protes.

Tillbaka till miraklet! Läkaren skrev ut en treveckors kur med cortison så att inte min kropp ska braka ihop. Åt en sån kur  i somras efter att jag hade hamnat i ett jätteskov efter höftoperationen för drygt ett år sedan. Men det är då jag inser att jag inte varit så jättebra innan heller. Vaknade bland annat klockan 7 i morse. Utvilad!!! Fattar det kanppt själv. Och då inser jag hur mycket min vila får ta stryk när min kropp inte är fullt ok. Jag brukar sova till minst 9 på helgerna för att jag inte ska vara sjukt trött. Nu är klockan halv 8 och jag har gjort gröt och ännu inte tagit mina vanliga smärtstillande. Synd att man inte kan gå på cortison jämt.

Men det är skönt att få en frisk period även om perioden är kort så njuter jag i fulla drag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar