söndag 27 februari 2011

Söndag

Idag har det varit en typisk söndag. Suttit mest hela dagen vid köksbordet och tagit hand om veckans post, betalat räkningar, felanmält både det ena och det andra. Inte att förglömma mina listor. Det är både sonens veckoschema och veckans matsedel som ska skrivas ner på papper och upp på kylskåpet. Tack och lov för cortisonet som ger mig lite extra energi. Men nu är jag äntligen frisk nog att köra igång med den normala medicineringen igen.

Jag tog en lång dusch som belöning att jag har fixat allt och vad händer när jag är klar, jag vadar i en cm vattenpöl på golvet. Så det var bara att rensa avloppet. Hade hoppats att maken skulle göra det men han har nog förträngt det och hoppades väl att jag skulle göra det. Vilket jag nu blev tvungen att göra.

Tog sedan en powernap. Jag är så dålig på det. Att vila på dagen menar jag. Jag lägger mig men hjärnan går i ett och planerar och funderar. 20 min hade jag ork att ligga. Har säkert glömt hälften av vad jag kom på att jag var tvungen att göra men men.

Fortfarande snö ute. Någon sa att det har legat sedan den 20 november. Det skulle inte förvåna mig för jag vet att snön kom tidigt. Den sista tiden har det varit både skönt nollgradigt och iskallt minus 20.

Imorgon ska jag ta sonen till en öron,näsa, hals läkare. Han är förkyld igen (verkar det som) och hostar men han vill träna fotboll så det måste undersökas. Han fick spela cup igår vilket han tyckte var underbart kul eftersom han hade missat den i julas. Han körde lite astmamedicin så gick det bra. Och nu kom de på tredje plats. Semifinalen spelades mot deras kompisar i samma lag så det blev lite svårt vem man skulle hålla på. Vi peppade båda lagen lika mycket från läktaren. Det är en ny cup på lördag så det gäller att han blir frisk och inte sämre. De får väl ta prover på honom i morgon så att han inte har streptokocker igen. Vet ju att det kan gå illa om man tränar hårt med en förkylning i kroppen. Så det är verkligen en balansgång just nu. Och eftersom han har astma så vet man inte riktigt vad som är vad. Nästa vecka har de sportlov. Men vi jobbar båda så det blir inget speciellt för barnen. Måste bara se till att det finns matlådor hemma denna vecka så att grabben kan ta lunch. Bäst att börja steka på lite pannkakor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar