torsdag 24 februari 2011

Frustrerad

Känner mig kaotisk. Sonen har börjat bli förkyld igen och på lördag ska han spela cup. Något som han ser fram emot jättemycket. Så jag håller alla tummar och tår att han kan göra det. Blir orolig när jag hör honom börja hosta igen och nysa. Jag var och köpte vitaminer och immunstärkande till honom så jag hoppas vi kan klara det. Åtminstonde att han får vara med på en cup. Det är en cup nästa lördag också.

Sedan går jag och är vansinnig på jobbet. Upplever att det ställs förväntningar på mig om saker som jag ska göra och att ilska vänds mot mig att jag inte har gjort det de har förväntat sig. Problemet är att jag inte har vetat om att de förväntar sig action från mig. Det är utomstående personer, inte kollegor och de har tydligan haft kontakt med en kollega och sedan har informationen inte gått vidare till mig ska faktiskt ska agera och utföra handlingen. Snacka om irriterande. Och så får jag stå till svars till en högre chef på en annan avdelning bara därför.

Igår var jag på ett Al-Anon möte och det kändes skönt. Jag behövde det. Det var så mycket som snurrade och jag måste lära mig att släppa taget och inte ta ansvar för vad andra gör eller inte gör. Mamma har haft en down period och jag känner viss oro men där inser jag att jag inte kan ta ansavr för henne och att jag är duktig på att lämna tillbaka till henne. Och hon tar själv ansvar, vilket är jättebra. Men jobbet måste jag lära mig att hantera och visa mina gränser att jag inte accepterar att jag blir körd med. Men det är svårt, jättesvårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar