fredag 18 februari 2011

Personlig utveckling

I onsdags vara jag på ett Al-Anon möte för första gången. Jätteintressant och bättre än jag trodde. Jag har lovat mig själv att gå 10 gånger innan jag säger något så att inte mina synpunkter kommer från ett förutfattat synsett. Jag valde att gå på mötet istället för att vara med på jobbets fest. Festerna på jobbet brukar vara roliga. Inga dricker speciellt mycket och det handlar mest om att umgås och äta god mat. Precis som det ska vara med andra ord.
Men nu valde jag mig själv och det var skönt och väl behövt. Övade faktiskt på det igår kväll också. Många gånger på kvällen så tänker jag att jag skulle vilja se en film men väljer att inte göra det på kvällen utan väntar till ett bättre tillfälle. Igår kväll kom jag på mig själv och undrade stilla när detta bättre tillfälle skulle komma. Är jag dessutom säker att jag får vara med om ett bättre tillfälle? Jag lever ju här och nu. Har jag otur får jag inte vara med om ett bättre tillfälle. Så igår såg jag till att stänga tv:n och titta på filmen som jag ville se.

Jag såg Eat, pray and Love. Det var helt underbar. Inte lika bra som boken men den var bra och tänkvärd. Det är lite sånt jag behöver. Men jag är orolig att jag som vanligt blir "frälst" och sedan går jag över till gamla vanliga kängor. Men om jag nu håller på att gå 10 gånger på Al-Anon så kanske jag kan hålla det jag har bestämt!

Att jobba med mig själv och få en positiv personlig utveckling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar