tisdag 8 februari 2011

Tung dag

Ingen sovmorgon idag fast jag så väl hade behövt det. Jag har sovit bra i natt och det var skönt men jag hade behövt sova ut. Dottern hade en inbokad tandläkartid vid halv nio och med tanke på alla dragningar av tänder hon har behövt göra senaste året så var det bara att ge sig iväg. Tänderna såg bra ut men jag bad att de bokade in henne om 6 månader igen eftersom hennes små hål har utvecklats så snabbt. Från en bra karieskontroll till ett litet hål som penslats som sedan gett tandvärk till att tanden får dras pga infektion.

När vi var klara hos tandläkaren åkte vi till blomsteraffären och köpte tre handblommor. Det är Ninas begravning idag och vi valde rosa blommor till henne. Begravningen är kl 14 i Ropsten och sedan är det fika efteråt. Jag hoppas jag håller mig hyfsat pigg. Vi ska ta bilen dit så att vi lätt kan åka när vi vill. Det känns som om det kommer att bli en tung begravning. Jag sörjer dock inte Nina på samma sätt som Marcus. Men å andra sidan så var Marcus min sambo i 7 år och vi var vänner alla år därefter. Nina och jag har bara känt varandra i 7 år. Så det är klart att det inte är samma. Men det kommer att vara tungt för det. Nina var en vän som kommer att vara saknad. Jag hoppas så att det kommer att gå bra för hennes yngsta dotter.

Nu ska jag bara genomlida den här begravningen så är jag klar att börja 2011 på ett bra sätt. Inte för min infektion nu är en bra början. Men det kanske är kroppens sätt att tala om för mig att ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar