måndag 7 februari 2011

Supersjuk

Idag var vi till läkaren igen. Jag vaknade med 39.3 i temp och grabben hade fortfarande 38 sedan igår även fast han nu äter sin tredje kur penicillin. Dottern nämnde på morgonen att hon hade lite ont i halsen så jag bokade in oss alla tre till vårdcentralen. Vi fick tid kvart över tio och vid 9 fick jag väcka grabben. Ovanligt. Han brukar inte sova så länge, dvs aldrig någonsin. Väl hos läkaren så gick det i speedway fart. Trots att han hade oss tre inbokade samma tid så han borde rimligtvis ha gott om tid för oss. Grabbens symtom sa han var vanligt = inga problem att han har feber.  Mig och dottern tittade han bara i halsen. Han kände inte på halsens körtlar och tog inget streptokockprov. Sedan skrev han ut penicillin till mig och dottern. För mig kändes det bra att få penicillin för jag hade jätteont i halsen och ordentligt med feber. Men dotter har ju varken feber eller synligt i halsen. Så henne borde han ha tagit prov på tycker jag.

När vi väl kom hem så var det sängen för mig. Tempen steg till 39.9 så det var bara att knoppa in. Barnen fick order om att sköta sig och inte bråka. Hade ingen bra röst, jätteont i halsen och ont i huvuet. Helt urlakad. Maken kom hem efter en snabb sväng till stan med sina kompisar. Sedan fixade han middag åt sig och barnen. Jag stängde tv:n redan kl 21.00. Febern försvann på kvällen och glad var jag för det. Det är en tuff dag imorgon och jag behöver all energi som jag kan få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar