tisdag 26 oktober 2010

26 oktober 2010

Tisdag

Dags för hemresa. Fyra veckor har jag varit från min familj för att träna. Det har minst sagt varit ett vilohem. Tack vare alla vänner och allt skoj vi har hittat på under kvällarna så har vistelsen varit rolig trots allt hårda arbete som vi har lagt ner.
Många vänner har jag fått under den här resan.


 
Flygresan hem gick lätt och smidigt. Vi tog bussen till flygplatsen på Teneriffa och där checkades våra väskor in gemensamt så jag behövde inte oroa mig för övervikt. Jag satt bredvid en ung kille som kom samtidigt som mig på planet. Jag hade den manliga sjuksköterskan på den andra sidan. Vi hade det ganska trevligt och satt och pratade mest hela vägen. Killen som satt bredvid mig hade svaghet i händerna och då jag än så länge har händer så hjälpte jag honom med det han behövde, så om att bära väskan bland annat. Det känns skönt att kunna hjälpa andra ibland också och inte alltid behöva be om hjälp.

När jag kom hem så hade maken väckt barnen så jag blev överröst av kramar och pussar. Underbart att vara hemma igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar