söndag 7 augusti 2011

Skara Sommarland

Sonen har åkt till Skara för att spela en cup. Han åkte i torsdags vid lunch och spelade gruppspel på fredagen. Det gick inte så bra och de blev sist i sin grupp. Det andra laget blev också sist i sin grupp vilket innebar att de skulle mötas i slutspel.
Jag , maken och dottern klev upp tidigt på lördag morgon och packade bilen full med sängkläder och mat. Jag hade hyrt en stuga då killarna skullle vara på sommarlandet på lördagen istället för söndagen som det var förra året. Vi ville ju ha med sonen hem så det vara bara att hyra en stuga och få oss en liten minisemekster tillsammans.
Vi kom till sommarlandet vid 11 på förmiddagen efter att ha stannat en gång och ätit glass. Sedan hade vi kört i ett sträck. Det gick jättebra men det regnade ordentligt vid Örebro så jag hann bli lite orolig för vädret. Tack och lov fick vi ganska fint väder i Skara med endast lite regn runt lunch. Dottern badade och åkte karuseller. På eftermiddagen satt vi i solen och fikade och myste. När sommarlandet stängde vid 19 gick vi till stugan. Sonen hade vi träffat på ett par gånger och kramat om men han hängde med sitt gäng och de sov i en skola.
På kvällen åt vi middag i stugan och sedan tittade vi på film i datorn som jag hade med mig. Söndagen vaknade vi till ösande regn. Mindre kul men jag var otroligt tacksam att lördagen hade haft fínt väder. Nu fick vi se en semifinal mellan de två Stuvstalagen i porlande regn. Trots att jag hejade på bägge lagen var jag glad att sonens lag vann efter straffar och gick vidare till final. Finalen förlorade de men de fick ändå en silvermedalj.
Sedan var det dags att åka hem. Regnet fortsatte att ösa ner hela vägen hem och vid 20.30var vi hemma igen efter en supermysig helg tillsammans. Nästa helg ska maken åka till Marocko och stanna där i 5 veckor. Så detta var en perfekt familjehelg tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar