tisdag 23 augusti 2011

Snart är det fest!

Nu planerar jag för fullt. Jag försöker få mig att komma ihåg vad jag ska inhandla till frukost. Det ska bli något storartat. Presenter är inhandlade och nästan klara. Jag ska bara slå in dem. Och komma ihåg alla presenter vart jag nu har dem....

Det är så klart Eid det handlar om. Avslutningsfest för ramadan. Barnen kommer att få nya kläder och en massa presenter. Jag kan ju inte skriva här vad de ska få ifall att de får för sig att läsa. I planerna ingår också att åka iväg på en fest hos en kompis. Om festen är på kvällen så kommer vi att gå på bio och äta lunch ute. Jag gör allt för att detta ska kännas att det är den största högtiden för oss. Till frukost har jag då tänkt att jag ska köpa chokladcroissanter och wienerbröd. Kladdkaka brukar det också bli. Frukt och juice ska också stå på bordet. Och en massa godis så klart. Ledigt får de från skolan, det är redan klart från rektorn. Jag ska bara lämna in en ledighetsansökan om det. Själv ska jag ta ledigt på årsarbetstid. Struntar i om jag hamnar på minus. Barnen är viktigare.

Det är roligt att höra att barnen ser fram emot dagen. De öppnar sin kalender varje dag och räknar på så sätt ner. Dotterns sa senast idag att hon önskar sig Hanna Montana serien i Eidpresent. Tänk om jag hade vetat det typ 24 timmar tidigare. Men nu har hon ju fått pengar av mormor så hon kan köpa den alldeles själv.

Jag hoppas att min man får en underbar Eid i Marocko. Det är 15 år sedan sist han firade med sin familj. Och detta år är det extra värt när hans mamma är sjuk. Vem vet om hon finns hos oss nästa år. Men jag hoppas och tror det. Hon är en seg kvinna den damen.

Åh vad jag ser fram emot nästa tisdag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar