söndag 14 augusti 2011

Måste träna mig att vila

Har suttit en lång stund framför datorn och fixat och donat med bloggen. Inser för sent att jag är alldeles slut. Tyvärr vill inte hjärnan lyssna på kroppen så trots att jag lägger mig för att vila jobbar hjärnan på med vad vi ska äta till middag och hur morgondagen ska se ut. Tänk att jag har så svårt att slappna av. För att kunna somna måste jag vara mer än slut. Skulle vilja lägga mig en stund och bara vila och sedan kliva upp piggare. Nu jobbar ju hjärnan ihjäl mig under de 30 minuter jag fann ro att vila. Men det är väl träning det med. Är lite avundsjuk på maken som bara kan släppa allt och lägga sig att sova mitt på dagen ett par timmar. Och faktiskt fungera efteråt. Jag upplever att jag blir tröttare om jag sover.

Men blir jag för trött orkar jag inte läsa heller vilket jag älskar. Håller på med en bok som jag sakta men säkert försöker att beta av. Är inte inne i en läsperiod direkt. Därför går det så segt. I mina värsta läsryck har jag svårt att sluta läsa, och blir trött av att jag ligger och läser in på senaste natten. Men nu ska jag se om jag kan hitta ett par böcker på biblioteket. En träning det också att slappna av och bara ligga och läsa.

Nu ska jag skicka hem dotterns kompis. Sedan så ska vi sätta oss i soffan och mysa jag och barnen framför tv:n. Ta det sista godiset och bara njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar