söndag 11 november 2012

Stress

Det sägs att stress inte är bra för personer med reumatiska besvär. Inte för dem med psoriasis heller. Jag har nog skaffat mig fel liv i så fall. Att arbeta som handläggare inom kommunen innebär många gånger en stressig arbetssituation utifrån alla människoöden man träffar på. Inte är det något lugnare på fritiden när man försöker vara mamma till en tonåring och en som helt klart är i förtonåren. Hon ger mig ofta en halv hjärtinfarkt när man får jaga på henne för att komma i tid och för att hon ska få med sig allt som hon behöver till skola och aktiviteter. Men hon kan vara lika underbar som hon kan vara besvärlig. Men det är väl det som är charmen med att ha barn. Det bara inte lämpar sig att matcha sjukdomen med barnlivet ibland. Men ett liv utan barn skulle jag aldrig frivilligt välja oavsett hur dålig jag skulle bli. Deras kärlek gör livet värt att leva många gånger om och oavsett hur mycket de ökar på stressen i mitt liv. De är mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar