torsdag 8 november 2012

Snart vinter

Härliga kyla! Not!! Har börjat fundera på varför ryggen bråkar. Jag är lite trög ibland. Som om jag skulle vara reumatiker, inte då! Tänk att det ska ta flera veckor innan jag fattar att jag mår sämre när det blir kallt. Ålderstecken tror jag också det är. Inte för jag är supergammal men inte påverkades jag förut som jag gör nu av vädret. Inte nog med det så tar cortisonet slut nästa vecka. Orkar inte begära nytt recept innan jag ska till läkaren. Ska ändå dit snart, tror jag...
Jag måste i vilket fall som helst köra en kur till jul så jag orkar. Då kan jag lika gärna vara utan ett tag. Får se hur länge jag pallar. Imorgon har dottern match. Får nog som vanligt sätta på mig tre par byxor för att fixa att stå ute. Och det är då jag blir överlycklig över min automatbil. För har jag stått ute i kylan så inte kan benen röra sig speciellt mycket efteråt. Men bara barnen blir lyckliga av att jag är där så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar