fredag 9 november 2012

Influensernas intåg

Nu när influenserna börjar komma så bli ju folk sjuka. Jag har funderat på vad som gör att personer i min närhet känner att de måste ursäkta sig för mig när de är dåliga. Att om de har ont någonstans så kommer ofta kommentaren, "ja jag borde inte gnälla för jag har ju inte lika ont som du har".
Jag mår ju faktiskt riktigt bra trots smärtor och jag är van med mina smärtor. Vad är det som säger att mitt är värre än deras. De känner sig säkert riktigt sjuka och det gör ju inte jag. Jag blir också gnällig och extra sjuk om jag blir förkyld eller har skurit mig i fingret. Det är ju faktiskt inte riktigt samma sak. Jag önskar att alla runt mig kunde känna sig bekväma och tillåta sig att vara dålig och gnällig i min närhet, utan ursäkter. Det är liksom helt ok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar