måndag 10 januari 2011

Tillbaka till jobbet

Efter att ha varit ledig sedan julafton så känns det lite motigt att ha börjat jobba igen. Det har varit skönt att ta igen mig och kroppen har verkligen behövt det. Först sista veckan har jag kunnat göra lite utflykter med barnen. Idag lagade jag ordentlig mat och kände att jag hade energi till det fast jag knappt sov något i natt och har jobbat. Får se nu vad min kropp säger att jobba heltid igen. Vill inte gå ner men det kanske blir så. Jag kommer bara kunna gå på sjukgymnastik 1 g/vecka för arbetsgivaren. Jag får inte mer då jag har gjort av med de 10 besök man får på arbetstid. Jag har dessutom fått känningar i armarna. De är orleslösa och jag tappar saker. Det känns skumt på något sätt och jag vet inte riktigt vad jag ska tro att det är. MS är ju en biverkning på Enbrel. Men vill inte ha det. Inte någon anna muskelsjukdom heller som gör att musklerna tynar bort. Jag har haft bortdomningar i armarna och läkaren bad mig prova B-vitamin. Men nu måste jag nog be dem att utreda detta lite mer. Det blir väl kanske en remiss till en neurolog i så fall. Nåja en sak i taget!

Nu blir det till att stoppa ner barnen i sängen för de börjar skolan i morgon och de är alldelels för vana att sova länge nu. Sedan ska dottern börja spela fotboll imorgon. Ska bli spännande att se om hon tycker om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar