fredag 21 januari 2011

Lyckodag!

Är idag hemma för den tredje dagen med VAB. Skönt i och för sig med lite extra lediga dagar. Min kropp verkar behöva det för jag överraskar mig själv med att ha mycket energi så jag både städar och lagar mat. Måste bara komma ihåg att hushålla lite. Det är så lätt att göra för mycket. Påbörjade min träning igen efter julledigheterna hos sjukgymnasten i bassäng. Skönt att komma igång. Nu ska jag träna en gång i veckan där. Behöver upprätthålla fysiken och rörligheten.

I onsdags visade sig att dottern hade en väl utvecklad halsfluss. Jag nämnde sonen lite så där i förbifarten hos läkaren när han kollade dottern och han tyckte då att vi skulle komma förbi med grabben också. Jag hade tur att få en tid samma dag så jag gick mellan vårdcentralen och apoteket ett par gånger, skillnaden var bara barnen som var med. Grabben fick vara hemma han också igår. Han är helt utan symtom så det var mest för att han inte ska smitta ner klasskamraterna. Dottern är dock hemma idag med. Hon hade fortfarande ont i huvudet igår så nu får hon hela helgen på sig att tillfriskna ordentligt.

Att vara hemma idag passade mig utmärkt. Då kunde jag och maken gå till körskolan ihop och nu är han inskriven!! Samtidigt kunde jag få hjälp att bära hem mjölk och grönsaker som jag behövde handla. Som en glädjande nyhet så när jag kollade kontot så visade det sig att Försäkringskassan nu har satt in bilstödet. Så när jag väl kom hem ringde jag upp Bilia och bokade tid för hämtning av bilen. Så nu är den klart för hämtning på tisdag!! Samma dag fick jag en tid för service på den gamla. Så den ska nu rustas upp så att den kan lämnas över till mamma i hyfsat gott skick. Kommer att sakna volvon. Den är så billig och bra trots att den är 20 år. Men när väl maken har fixat körkortet så ska den tillbaka om den inte har klappat ihop innan dess. Han måste ju ha en manuell att köra med.

Idag känns det som en riktigt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar