onsdag 19 januari 2011

Sjukt hemma

I morse vaknade dottern med 38,9 och ont i halsen. Det var bara att inse att det var min tur i ordningen att vara hemma från jobbet. Maken har senaste tiden varit hemma alldeles för ofta med sjuka barn. Båda barnen klagade igår kväll på ont i halsen men sonen hade ingen feber så han fick gå till skolan. Han hade halsfluss för två veckor sedan, lagom så att han missade sin fotbollscup. Han fick ett återfal också efter avslutad kur och fick köra penicillin några dagar till. Hopppas verkligen inte att det har återvänt på honom igen för andra gången.
Dottern har inga halsmandlar sedan de togs bort för typ 4 år sedan så hon har sällan varit sjuk sedan dess. Hoppas nu att hon "bara" har ont i halsen och inte har baciller.
Hon har börjat spela fotboll förra veckan och var på sin andra träning igår kväll. Hon tycker det är jättekul så det är synd nu att hon kommer att missa flera träningar om hon får gå på penicillin. Vi ska till läkaren i eftermiddag så får vi se.
Jag har själv känt mig dålig sedan typ november. Det är svårt att veta hur sjuk man är när kroppen gör ont i alla fall med eller utan influensa samt att jag tar enbrel som tar bort symtomen från förkylningar etc. Det skulle lika gärna vara jag som smittar mina barn men att jag bara känner mig hängig och inte sjuk pga medicineringen. Men som vanligt känns det fånigt att gå till läkaren när man inte är "sjuk" på ett normalt sätt. Men jag ska väl ta tag i det och boka en tid på min vårdcentral. Men det blir inte idag. Nu ska jag ta hand om dottern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar