tisdag 25 januari 2011

Ny bil!!

I morse åkte jag ock lämnade volvon på Bilia i Södertälje. Jag var så nervös för bilen. Vindrutetorkaren fungerar inte på förarsidan och jag var så nervös att jag skulle bli tvungen att stanna på vägen. Men tack och lov så valde den att fungera fem gånger, de gånger jag behövde och sedan gick det bra resten av vägen. Jag tog en taxi direkt därifrån sedan till Bilia i Segeltorp. Dags att hämta nya bilen. Läskigt! Hade fått pengarna av Försäkringskassan så det vara bara att betala och åka. Fick en blomma av Bilia. Det var så gulligt. En härlig kille visade mig bilen och förklarade all delar. Tror inte jag kommer ihåg ens hälften men det finns ju instruktionsbok och jag är både läskunnig och teknisk.
Kändes riktigt spännande att köra bilen första gången. Det känns så glidande och lugnt jämfört med när jag kör volvon. Det här tror jag kommer att bli rikigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar