torsdag 17 november 2011

Medicinering

Idag var vi till läkaren med sonen. Jag bad att få ett andra utlåtande för hans utredning så jag hoppas att de tar mig på orden. För jag var verkligen tydlig. Och läkaren som vi träffade höll med om att utredningens underlag var skralt. Men diagnosen hade jag inga problem med så vi diskuterade medicinering. Nu ska sonen få prova. Han ville själv och vi kan sluta direkt om han upplever obehag. Men om vi testar och det fungarar bra så är ju det bara positivt. Han får börja med en halv dos och sedan stå under kontroller för att efter en månad gå upp till en hel dos om han inte får biverkningar. Ska bli spännande och se om vi ser någon effekt. Vissa bråk kanske vi kan undvika om medicinen hjälper. Men det kommer att ligga helt och hållet på sonen. Säger han nej till medicinering så är det nej. Han måste känna att det ger effekt. Så nu får vi se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar