fredag 10 juni 2011

Sommarlov

Idag var det barnens skolavslutning inför sommaren. Har tagit ledig idag och hade stora planer. Tvätta i tvättstuga och börja packa. Men så vaknar jag upp halv sex med en jättesvullen hals och mår pyton. Jag har inte ont i halsen men körteln på ena sidan är svullen. Men det var bara att få upp barnen och ta sig igenom skolavslutningen, vilket gick jättebra. Och den var jättefin som vanligt. Gick sedan hem utan skor dock för de plågade mina fötter. Foppatofflorna åkte på istället. Sedan gick jag och maken till körskolan och fixade lite innan jag gick hem och skulle göra tårta till barnen. Kände när jag kom hem att jag fick kämpa för att få i ordning tårtan. Gick regelbundet och la mig mellan grädden vispades och chokladpuddingen stelnade. Ryggen plågar mig värre än vanligt. Det har varit så ett par dagar nu. Tog tempen när jag kände att jag mådde så dåligt och jag pendlar nu mellan 37,9 till 38,3. Inte så mycket men tillräckligt för att kroppen meddelar att nåt är fel. Plus att jag har en temp fast jag trycker i mig alvedon och ibuprofen regelbundet pga värken. Har legat och vilat och tittat på tv om vartannat, dvs legat i sängen hela dagen. Typiskt när det idag har varit så underbart väder.Strålande sol och varmt. Nu ikväll ska grabben spela match så det är bara att köra honom dit. Kanske gör det mig gott med frisk luft. Är fortfarande jättesvullen i halsen vilket känns när jag äter och pratar. Blir det inte bättre till imorgon så får jag väl trava iväg till närakuten imorgon efter dotterns match. Jag inser också då vi åker till Marocko snart att jag nog behöver börja med cortison redan nu för att klara av det jag ska göra innan vi åker. Packa till exempel. Kanske bäst att dricka en kopp kaffe nu om jag ska orka hålla mig vaken. Blir irriterad när jag inte vet vad som är fel. Jag känner mig ju inte förkyld men har typ influensasymtom - BLÄ! Tycker synd om mina barn som vanligt som får fixa sin mat bäst de kan och äta mackor och yoghurt blandat med tårta. Tur vi snart är hos farmor så de får riktigt bra mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar