lördag 18 juni 2011

Dags för Marocko

Sent igår kväll kom så min faster. Idag bär det av två veckor till Marocko. Maken får stanna hemma för han ska åka själv till hösten. Det ska bli några spännande två veckor för nu kommer jag att få agera guide.
Om ett par timmar åker vi till Arlanda. Det blir första gången som vi flyger direkt och vi landar i varma heta Marrakesh. Väskan packades sent i går kväll som vanligt. Utan nessesär så vägde väskan 12 kg. Men jag blir lite nervös nu när jag lägger i det sista. Men det ska nog gå bra.

Lite presenter till familjen blev det i alla fall fast jag hade tänkt att jag inte skulle köpa en gnutta. Inte konstigt att pengarna flyger.

Flygresan är på 5 timmar så jag hoppas det går bra med barnen. De är vana att vi flyger 2-3 timmar åt gången och mellanlandar i Paris. Men jag hoppas att de somnar gott som vanligt i flyget och vaknar upp pigga. Väl där blir vi mötta av min svägerska och en svåger. De ska ha fixat ett hotell och sedan ikväll ska vi ut på Marrakesh kända marknad och äta och kanske shoppa. I morgon får det nog bli en pool och kanske lite rundresa innan vi åker till Rabat. Få se om vi åker redan i morgon kväll eller om vi sover en natt till i Marrakesh.
Nu börjar äventyret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar