lördag 21 april 2012

Lätt trött

Åh vad jag såg fram emot den här natten som var. Jag hade försovit mig två morgnar i rad. I torsdags hade jag inte ens satt klockan. Som tur var har jag en morgonpigg son som väckte mig med sitt skrammel i köket. På fredagen skulle vi ha utbildning så det var extra viktigt att komma i tid. Jag hade noggrannt satt klockan på ringning men har på något sätt lyckats ändra från radio till cd. Det var inte mycket ljud som kom ifrån den då. Hade tur även denna morgon då dottern hade satt sin klocka och kom och väckte mig. Så nu, lördag morgon skulle jag äntligen så sova ut. Tror du inte att jag vaknar typ var tredje timme hela natten för att gå på toaletten och för att jag drömmer en massa. BLÄ! Inte vaknade jag pigg direkt.

Och pigg behöver jag vara. Den här helgen kommer nog att sätta sina spår. Idag ska vi iväg vid halv elva för att ta oss till Bromma där dottern ska spela en match. Innan dess ska jag hinna laga en lunch som sonen kan inta innan han åker till Nynäshamn för att spela sin match. Den ligger lite senare så jag kommer precis att hinna åka från Bromma när dotterns match är slut för att se sonens match. Vi kommer inte att vara hemma förrän tidigast 17.00 idag. Inget städa eller plocka med andra ord. Imorgon kommer det att se ungefär likadant ut. Fotografering för dottern först efter lunch och sedan match för sonen vid fyra. Jag som hade behövt en lugn helg för att ta mig igenom den veckan som kommer.

Och veckan som kommer är inget jag ser fram emot. Kalendern ser hemsk ut och jag glädjer mig åt att jag ska ut och äta med några vänner på måndag kväll så jag kan få njuta och ta nya tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar