onsdag 11 april 2012

Äntligen börjar det hända saker

Nu har jag tagit tag i att faktiskt byta läkare till mig själv och har nu fått träffa min nya överläkare på reumatologen. Vilken skillnad! Han berättar att jag ska fylla i ett dokument på datorn innan besöket. Har jag aldrig hört och jag har gått där i 1½ år!. Sedan får jag en ny cortisoncur och jag får veta att jag gott och väl kan fortsätta kontinuerligt med en låg kur.
Kuren påbörjade jag för två dagar sedan och redan känner jag en enorm skillnad. Det är helt underbart att få känna sig pånyttfödd igen! Nu fungerar jag!

Min nya läkare skickar en remiss till neurologen på en gång och även fast jag var till honom för bara en vecka sedan har jag redan fått en inbokad läkartid. Den andra läkaren ska ha skickat en remiss till ortopeden och det gjordes för ett halvår sedan (om han nu gjort det) och dem har jag inte hört av än....

Om två månader ska jag börja mitt nya jobb. Det börjar att kännas lite läskigt. Mer som en dröm. Men min stress börjar att släppa och jag börjar att återfå mitt minne. Men eftersom jag byter jobb mitt i sommaren så får jag inte så mycket semester. Men två veckor i Marocko är inte helt fel trots att det bara blir två veckor. Barnen och maken åker en hel månad. Sedan ska jag spara en vecka att ha till hösten då jag tänker åka till London med sonen som en födelsedagspresent.

Nu skiner mitt liv och allt går uppåt. Det är bara att njuta så länge det vara för uppgång medför nedgång och när nästa smäll kommer vet jag inte. Det gäller bara att ta för sig av det positiva så mycket som möjligt för att i det ha en rustning för det negativa som kommer i ens liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar